Kalender i Navi Web
Jeg ønsker støtte for kalender i Navi Web. For meg personlige, et bestemt kurs/fag eller for hele skolen. Den må være bra nok til at det skal være mulig å erstatte kalendre som benyttes i dag.

-
Kalender er en del av samarbeidsløsningen. Det er planlagt at kalenderen skal kunne synkroniseres med andre tjenester.
-
anonym sa
Det vil være flott med en integrert kalender i Navi Web så slipper vi ulike systemer!
-
Det er fint med kalendermuligheter :)
Samtidig er dette et eksempel der jeg vil tro det brukes forskjellige andre løsninger idag (og som man gjerne vil fortsette med).
Kalenderfunksjonalitet finnes det en del standarder rundt og derfor mener vi det også må være mulig å få navi å kommunisere med andre systemer for de som ønsker å bruke denne funksjonen utenfor/og i Navi.
Eksempel på eksterne løsninger er:
Outlook/Exchange/Sharepoint/Microsoft generelt/
Google Calendar
iCal -
Støtter det forslaget. Har akkurat tatt i bruk outlook med ansatte som brukere i kalendersystemet, og rom og kjøretøyer som "ressurser" som kan bookes. Slik outlook fungerer, er det ikke mulig å lage en kalender av type "Hovedkalender NN-fhs" med skolerute og alle felleshendelser, eller en linjekalender/årsplan for hver linje. Vi har vurdert å skaffe oss hjelp til å lage slike kalendere/planer i en sharepoint-løsning, men hvis en slik modul kan lages i Navi web og synkroniseres med outlook og andre kalenderlesere ville det vært genialt.